Telefon: +48 531 051 029 | Mail: info@itrucks.pl
W październiku 2024 roku system Direct Vision Standard (DVS) został zaktualizowany do Progressive Safe System (PSS). Nowe przepisy wymagają, aby pojazdy powyżej 12 ton poruszające się po Wielkim Londynie miały minimalną ocenę bezpieczeństwa na poziomie 3 gwiazdek, aby uzyskać zezwolenie DVS.
Jeśli pojazd nie spełnia tego wymogu, konieczne będzie zamontowanie dodatkowego wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo. W przeciwnym razie zarówno operatorzy, jak i kierowcy mogą zostać ukarani grzywną – 550 funtów dla operatora oraz 130 funtów dla kierowcy za każdy dzień braku pozwolenia.
Jeżeli Twój pojazd został doposażony przed wprowadzeniem Progressive Safe System, może się okazać, że nie spełnia on aktualnych wymagań dotyczących minimalnej oceny gwiazdkowej. W celu weryfikacji możesz skontaktować się nami.
Identyfikować elementy jako dynamiczne lub statyczne.
Analizować trajektorii pojazdów i zagrożonych uczestników ruchu (VRU) w celu oceny ryzyka nieuchronnej kolizji.
Wdrażać odpowiednią strategię ostrzegawczą, aby poinformować o stopniu zagrożenia.
Dwa alarmy: pierwszy, gdy kierowca zauważy VRU przed rozpoczęciem jazdy, oraz drugi, gdy pojazd wykryje VRU podczas ruszania do przodu.
Podczas postoju pojazdu system powinien powiadomić kierowcę o obecności VRU w krytycznym martwym polu przed pojazdem lub o ich możliwym wejściu w ten obszar.
System ostrzegania przed kolizją powinien łączyć co najmniej dwa rodzaje sygnałów: wizualny, dźwiękowy lub haptyczny.
Progressive Safe System (PSS) wymaga zaawansowanej technologii zdolnej do przewidywania potencjalnych kolizji na podstawie trajektorii zarówno pojazdu, jak i narażonych uczestników ruchu (VRU). Kluczowym elementem jest analiza, czy zderzenie jest nieuniknione. Dodatkowo system musi posiadać określoną strategię alarmową, która ostrzega kierowcę o stopniu zagrożenia.
Technologia radarowa Brigade spełnia te wymagania! Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji nasze systemy analizują sytuację na drodze i przewidują ryzyko kolizji z VRU, zapewniając kierowcy wczesne ostrzeżenie o potencjalnym niebezpieczeństwie.
Przepisy UNECE obejmują różne strefy detekcji. Na przykład w przypadku monitorowania bocznego norma R151 dopuszcza pewne ograniczenia w zakresie wykrywania obiektów, podczas gdy PSS wymaga pełnej detekcji aż do samego boku pojazdu.
Podobna różnica dotyczy wykrywania obiektów z przodu pojazdu – norma R159 pozwala na pewne przerwy w detekcji, natomiast PSS nakłada obowiązek monitorowania całej przestrzeni przed pojazdem.
Dlatego jeśli w pojeździe zastosowano system zgodny z normami R151 i R159, może on nie spełniać wymagań PSS w przypadku jego sprzedaży na rynku wtórnym.
Aby złożyć wniosek, należy dostarczyć dwa zdjęcia pojazdu oraz oświadczenie producenta sprzętu potwierdzające funkcjonalność czujników.
Mają one na celu udokumentowanie montażu dodatkowych systemów bezpieczeństwa. Należy przesłać:
Tablica rejestracyjna musi być wyraźnie widoczna na obu zdjęciach.
Do wniosku należy dołączyć pisemne potwierdzenie, zawierające następującą deklarację:
„Systemy monitorowania martwego pola i wspomagania ruszania zamontowane w tym pojeździe są w pełni funkcjonalne, skuteczne i zgodne z wymaganiami technicznymi PSS.”
Dokument ten musi zostać dostarczony przez Ciebie i zawierać następujące informacje:
Dla celów archiwizacji zaleca się również zachowanie oświadczenia instalatora lub certyfikatu zgodności wydanego przez Brigade.
Jeśli nie jesteś pewien, jak ubiegać się o zezwolenie DVS, napisz do nas.
iTrucks sp. z o.o.
ul. Karola Olszewskiego 6
Budynek SKYE
25-663 Kielce
NIP: 959 207 42 95
REGON: 528943201
KRS: 0001112013
Dane kontaktowe
+48 531 051 029
info@itrucks.pl
Księgowość
+48 668 973 353
ksiegowosc@itrucks.pl
Zamówienia
+48 531 051 029
zamowienia@itrucks.pl